Zoekmachine
Optimalisatie
SEO staat voor Search Engine Optimalization (zoekmachineoptimalisatie). Het is de kunst om je website te optimaliseren en zo hoog mogelijk te laten scoren in de gratis resultaten van Google (de organische zoekresultaten). Om een hoge positie te bekomen moet je website het meest relevant zijn voor een bepaalde zoekopdracht.
Google neemt je niet vanzelfsprekend
Google is de grootste zoekmachine en neemt je als websitebeheerder niet vanzelfsprekend. Ondernemers beheren een website, plaatsen content en vullen massaal zoekwoorden in om hoog te ranken. Anno 2019 werkt deze techniek niet meer. Je zal een hoge positie verkrijgen door relevante content te verspreiden. Hoe meer bezoekers op je website terechtkomen, hoe belangrijker Google je website vindt en je zal belonen met een hoge positie.

De 4 SEO-pijlers
Zoekwoordenonderzoek
De eerste stap naar website optimalisatie is een zorgvuldig onderzoek van de juiste zoekwoorden. Op welk woord wil je gevonden worden en in hoeverre is de content relevant aan dat zoekwoord? Het heeft geen zin om gevonden te worden op SEO als de content op je website handelt over tapijten. Doe je dit wel, dan zal Google je straffen en vervolgens onderaan of zelfs uit de zoeksresultaten verwijderen.
Het misbruiken van zoekwoorden én content wordt door Google gezien als ‘spam‘. Tot slot is het sterk aangewezen om unieke content aan te bieden. Gebruik je gekopieerde teksten van andere websites (duplicate content), dan is je content niet uniek en word je eveneens uit de organische zoekresultaten van Google verwijderd.
Studio Alterego is Post-HBO gecertificeerd in SEO optimalisatie en geaccrediteerd bij Google.
SEO-copywriting
Een SEO (tekst)schrijver houdt zich voornamelijk bezig met de optimalisatie van jouw webteksten en de backend van je website. Het is aan te raden om één zoekwoord per pagina te hanteren. Studio Alterego is gespecialiseerd in zoekmachineoptimalisatie en houdt rekening met:
- Waar worden ‘welke’ zoekwoorden geplaatst.
- Waar ‘vermijden’ we de plaatsing van bepaalde zoekwoorden.
- Het gebruik van highlights.
- Interne linkbuilding (relevant binnen de eigen website).
- Externe linkbuidling (relevant naar andere websites).
- Beeldmateriaal van de pagina voorzien van een correcte benaming.
- SEO vriendelijke url’s.
- Zoekwoordenanalyse en zoekwoordenonderzoek.
- Shorttail zoekwoorden.
- Longtail zoekwoorden.
- De title tag van de pagina.
- De meta discription van de pagina
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Als allround communicatiebureau zijn we gespecialiseerd in het genereren van leads en hoge posities in Google. We kijken naar de bestaande teksten en naar de backend van jouw website (CMS). We controleren of de webteksten voldoen aan de eisen van Google. Indien nodig passen we de bestaande content aan om een hogere positie te bekomen.
We nemen jouw volledige website onder de loep en leggen de juiste accenten (highlights) binnen de bestaande teksten. We passen interne- en externe linkbuilding toe. Op die manier zal je een hoge positie kunnen behouden.
Een website vraagt dagelijks onderhoud
Het beheren van een wesbite is van essentieel en een dagelijks onderhoud dringt zich hierbij op. Telkens als er nieuwe content wordt toegevoegd zal Google ‘langskomen‘ en je website opnieuw indexeren.